Звароты грамадзян і юрыдычных асоб

Звароты грамадзян, індывідуальных прадпрымальнікаў і юрыдычных асоб

Паважаныя наведвальнікі сайта, перш чым напісаць электронны зварот, азнаёмцеся, калі ласка, з патрабаваннямі, што прад’яўляюцца да электронных зваротаў у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

Магчыма адказ на пытанні, якія цікавяць Вас, ужо ёсць сярод апублікаваных на нашым сайце – чытаць пытанні і адказы.

Электронныя зварот, якія паступаюць у дзяржаўнае прадпрыемства “Упраўленне капітальнага будаўніцтва Віцебскага аблвыканкама” падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года №300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб” (далей – Закон), для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных артыкулам 25 Закона. У заяўнікаў ёсць магчымасць да накіраваных электронных зваротаў прымацоўваць дакументы і (або) звесткі ў наступных фарматах: Portable Document Format (PDF/A), Office Open XML (DOCX), двайковы фармат з разметкай (DOC), Rich Text Format (RTF), тэкставы файл (TXT), Open Document Format (ODT), фарматы сціску дадзеных (ZIP, RAR), Portable Network Graphics (PNG), Tagged Image File Format (TIFF), Joint Photograph Experts Group (JPEG), Joint Photograph Group (JPG ).

Звяртаем Вашу ўвагу, што накіраванне электронных лістоў і зваротаў, якія змяшчаюць абразы і нецэнзурныя выразы, цягне грамадзянска-прававую, адміністрацыйную і крымінальную адказнасць у адпаведнасці з заканадаўствам.

Таксама хочам адзначыць, што пры сістэматычным (тры і больш разоў на працягу года) накіраванні неабгрунтаваных зваротаў у адну і тую ж арганізацыю ад аднаго і таго ж заяўніка, а таксама зваротаў, якія ўтрымліваюць загадзя ілжывыя звесткі арганізацыя мае права звярнуцца ў суд для спагнання з заяўнікаў выдаткаў, панесеных у сувязі з разглядам названых зваротаў.

Электронныя звароты грамадзян, індывідуальных прадпрымальнікаў і юрыдычных асоб накіроўваюцца ў дзяржаўнае прадпрыемства “Упраўленне капітальнага будаўніцтва Віцебскага аблвыканкама” з дапамогай глабальнай камп’ютэрнай сеткі Інтэрнэт на адрас электроннай пошты арганізацыі: mail@vitobluks.by

Патрабаванні, што прад’яўляюцца да электронных зваротаў юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў:

  •     Звароты падаюцца на беларускай або рускай мове;
  •     Звароты павінны змяшчаць:
    назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
    поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
    выкладанне сутнасці звароту;
    прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
    адрас электроннай пошты заяўніка.
  •     Да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія засведчваюць іх паўнамоцтвы.

У выпадку невыканання названых патрабаванняў, электроннае зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці ў парадку, устаноўленым пунктам 4 артыкула 15 Закона.

Патрабаванні, што прад’яўляюцца да электронных зваротаў грамадзян:

  •     звароты падаюцца на беларускай або рускай мове;
  •     звароты павінны змяшчаць:
    назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
    прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
    выкладанне сутнасці звароту;
    адрас электроннай пошты заяўніка.

Наяўнасць усіх пералічаных звестак мае важнае значэнне для разгляду звароту па сутнасці, дазваляе ідэнтыфікаваць заяўніка, удакладніць у яго асобныя пытанні, звязаныя з яго зваротам, пры неабходнасці накіраваць пісьмовы адказ.

Адсутнасць названых звестак з’яўляецца падставай для пакідання электроннага звароту без разгляду па сутнасці (абзац другі п. 1 арт. 15 Закона).

Звароты павiнны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, – не пазней аднаго месяца.

У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходна здзяйсненне вызначаных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней за адзін месяц з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, накіроўваецца пісьмовае паведамленне пра прычыны перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці.

Адказы на электронныя звароты, накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, указаны ў электронных зваротах.

На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (пісьмовыя паведамленні) у выпадках, калі заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ (пісьмовае паведамленне) або ў электронным звароце адсутнічае адрас электроннай пошты, а таксама ў выпадку, калі рашэнне аб накіраванні пісьмовага адказу (пiсьмовага паведамлення ) прынята кіраўніком арганізацыі, якія разглядаюць электронныя звароты.

Адказы на электронныя звароты, якія накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўніка, павінны адпавядаць патрабаванням, устаноўленым пунктам 1 артыкула 18 гэтага Закона, а таксама змяшчаць прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі ці асобы, ўпаўнаважанага iм падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты.

Звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:

  • звароты не адпавядаюць патрабаванням, устаноўленым пунктамі 1 – 6 артыкула 12 Закона (патрабаванні, што прад’яўляюцца да звароту);
  • звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з’яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены iншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
  • звароты ўтрымліваюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі;
  • прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
  • пададзены паўторны зварот, у тым ліку занесены ў кнігу заўваг і прапаноў, калі ён ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
  • з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

Калі пісьмовы зварот пакідаецца без разгляду па сутнасці, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных абзацам сёмым пункта 1 артыкула 15 (калі з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях) артыкулам 23 (разгляд ананімных зваротаў), часткай другой пункта 1 артыкула 24 (заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў і не адносныя да дзейнасці арганізацыі) гэтага Закона, на працягу пяці рабочых дзён заяўніку пісьмова паведамляецца аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці з указаннем прычын прыняцця такога рашэння і яму вяртаюцца арыгіналы дакументаў, прыкладзеных да звароту.

Разгляд паўторных зваротаў

  • У выпадках у адпаведнасці з абзацамі трэцім (калі звароты не падпадаюць пад дзеянне гэтага Закона, а падаюцца і разглядаюцца ў іншым парадку), чацвёртым (звароту ўтрымліваюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якую яны паступілі) або шостым пункта 1 артыкула 15 Закона (калі заяўнікам пададзены паўторны зварот, у тым ліку занесенае ў кнігу заўваг і прапаноў, калі яно ўжо было разгледжана па сутнасці і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці) паўторнага звароту без разгляду па сутнасці заяўніку пісьмова паведамляецца, што паўторны зварот неабгрунтавана і перапіска з ім па гэтым пытанні спыняецца.
  • Пры паступленні паўторнага звароту ад заяўніка, перапіска з якім спынена, такі зварот пакідаецца без разгляду па сутнасці без паведамлення аб гэтым заяўніку.

Выпадкі, калі пісьмовыя адказы на зварот могуць не накіроўвацца заяўнікам:

  • калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў здзейсненыя пэўныя дзеянні (выкананы работы, аказаныя паслугі) у прысутнасці заяўнікаў. Вынікі разгляду названых зваротаў па сутнасці афармляюцца з дапамогай здзяйснення заяўнікам адпаведных запісаў на зваротах, завяраюцца подпiсам заяўнікаў, або складаннем асобнага дакумента, якое пацвярджае здзяйсненне гэтых дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг) (частка 2 пункта 1 арт. 14 Закона аб зваротах);
  • калі звароты носяць масавы характар ​​(больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніка дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі альбо асобы, ўпаўнаважанага iм падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце дзяржаўнага органа ці іншай дзяржаўнай арганізацыі ў глабальнай кампутарнай сетке Інтэрнэт без накіравання адказаў (паведамлення) заяўнікам;
  • пры адсутнасці ў зваротах якіх-небудзь рэкамендацый, патрабаванняў, хадайніцтваў, паведамленняў аб парушэнні актаў заканадаўства, недахопах у рабоце арганізацый альбо пры наяўнасці ў іх толькі падзякі такія звароты прымаюцца да ведама і адказы на іх не накіроўваюцца;
  • пры паступленні паўторнага звароту ад заяўніка, перапіска з якім спынена, такі зварот пакідаецца без разгляду па сутнасці без паведамлення аб гэтым заяўніку (п 2 арт.21 Закона.);
  • пры разглядзе ананімных зваротаў – зваротаў заяўнікаў, у якіх не адзначаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна ці адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) і (або) месца працы (вучобы) альбо найменне юрыдычнай асобы (поўнае або скарочанае) або яго месца знаходжання. Такія звароты не падлягаюць разгляду, калі яны не ўтрымліваюць звестак аб злачынстве, якое рыхтуецца, учыняецца або ўчынена (артыкул 23 Закона аб зваротах).